Constructief 3

Studiejaar: 2
Periode: 3
Cursus: Constructief

18 februari 2014, tijdens het afgelopen weekend heb ik hout gesprokkeld met mijn moeder. We zijn met zijn tweeën naar het strand gereden met tassen paraat. Helaas was het ijzig koud, maar dat heeft ons niet weerhouden ^^. We hebben veel moois weten te vinden. Hieronder het resultaat.

IMG_20140217_152957

Dit hout ligt te drogen. Ondertussen heb ik tijdens deze derde les meer inspiratie op gedaan. Om aan de slag te kunnen moet ik altijd een helder idee in mijn hoofd hebben. Daarom ben ik de bibliotheek in gedoken. Op mijn opleiding hebben ze een groot aantal boeken dat gaat over kunst en design. Ik war er dus even zoet mee. Ik heb verschillende sieradenontwerpers gevonden in deze boeken. Ik heb er een lijstje van gemaakt:

- Dorothea Prühl
- Lam de Wolf
- Lina Fanourakis
- Annelies Planteijdt
- Yasuki Hiramatsu
- Kazuhiro Itoh
- Gerhardt Rothmann
- Jens Rüdiger
- Angela Hübel
- Sigurd Persson
- Renate Heintze
- Laura Tabakman
- Lena Franolic
- Emmy van Leersum

Een aantal voorbeelden van de foto’s die ik vandaag gemaakt heb in de bibliotheek.
IMG_20140218_131939

 

IMG_20140218_132747

 

IMG_20140218_131709

 

Ik heb mezelf tijdens deze les en de atelier uren vragen gesteld. Ik ben mezelf af gaan vragen of ik het metaal verweerd wilde of gloed nieuw. Het hout is verweerd, waardoor ik denk dat het gloed nieuwe metaal mooi contrasteert. Ik heb in de bibliotheek 103 foto’s gemaakt van werken die mij inspireerde. Hieronder zaten ook foto’s met oud en nieuw metaal. Aan de hand van die foto’s heb ik voor mezelf besloten dat ik het contrast van verweerd hout en gloed nieuw metaal interessant vind. Met deze conclusie in mijn hoofd, ben ik opnieuw gaan schetsen.

De titels van de boeken die ik bekeken en deels gelezen heb zijn:
- Sieraden (VES)
- Zwart Afrika (Atrium)
- Tekens & ketens, kussens & kisten (Voetnoot)
- Het Nederlandse sieraad in de 20ste eeuw (THOTH)
- Duizendpoot van de Art nouveau (S.I,)
- Sieraden (BIS)
- Houtbewerking (Edu’Actief)

Loading Facebook Comments ...